Monday 25 May 2015

pelvic girdle pain

sambungan cerita semalam..

Apabila aku dah google, simptom yang aku lalui sama seperti nama istilah perubatannya -- pelvic girdle pain..
Senang lah aku beritahu doctor...

Bila jumpa doctor, kena lah ceramah free sekejap. Dimarah jugak la aku ni, sebab tak hati-hati.. Nak buat macam mana, benda nak jadi. Lalu, scan pun dibuat.. Alhamdulillah kondisi baby semuanya okey.. Cuma aku lah yang tak seberapa okey..

kesakitan aku ni, boleh dirujuk dalam gambar rajah..

Kat bahagian merah tu sakitnya amat-amat. Setiap kali melangkah kaki, nak pijak anak tangga, memang terasa sakit. Tapi bearable lah.. boleh tahan dah setelah 4 hari.. hari kejadian mula-mula tu, nak tukar baring pun azab..

Doctor kata takde ubat. Cuma ada ubat tahan sakit je la. Aku kena banyak berehat, sampai betul-betul hilang sakit. Dah tak boleh lagi nak dukung anak. Angkat beban berat pun tak boleh. Tapi, aku biasa la... selagi boleh nak buat semua. Susah nak harap 100% kat suami je.. Lagi cepat kerja rumah boleh  beres, lagi cepat aku boleh rilex... kann...

Ok la. kira aku sihat lah tu.. Jadi aku pi kerja macam biasa la..

Minggu ni ayah dan ummi aku nak mai Penang. Adik aku no 2 dah dapat bertukar ke sini. Alhamdulillah.. ummi ayah aku nak melawat rumah baru depa anak beranak. Minggu ni dah start musim cuti sekolah.. 2 minggu.. Adik aku tu apply sejak anak no 2 lagi nak ke Penang.. dia kerja JKR KL sebelum ni.. Susah agaknya nak dapat tempat. Alhamdulillah, kali ini rezeki berpihak kepada dia... syukur.. Ada jugak adik aku duk dekat-dekat dengan keluarga kami sekarang ni...

 Aku tak bercadang nak bercuti ke mana-mana school holiday nanti, menunggu jugak la sapa-sapa nak mai bercuti ke Penang... haha.. moh la datang umah akuuu...

No comments:

Post a Comment