Sunday 24 May 2015

birthday aku tahun ni

Happy belated birthday to me.. haha..
Khamis lepas, siap husband amik cuti, semata-mata nak meluangkan masa dengan diri ini sempena hari umur masuk 34 tahun.. hehe..

Cuma.. petang sebelum balik tu, si suami pegi menurut 'panggilan alam' ke toilet.. dan. . Sudah jadi bukan rezeki dia hari tu, terlupa pulak nak check henpon yang diletakkan atas tangki pam tu.. bila nak pegi semula ke sana, dah tinggal kad parking dan kad pintu masuk ke apartment je.. ada baik hati juga dia tinggalkan di situ, kang susah pulak kami nak keluar masuk rumah.. hmm..

Mood suami terus down. Ajak dia tengok wayang pun monyok je.. risaukan what apps kerja2 di site dia.. banyak yang disimpan dalam memori hp je   kira pengajaran gak ni.. kalau ada perkara penting, jangan disimpan cuma dalam hp je.. lain kali buat jugak back up.. senang nak cari semula... haih.. tak syok la pengalaman dating birthday tahun ni . Haha...

Jadi, sebelum balik ambil anak-anak dari taska, dah plan ngan suami nak keluar pegi beli henpon baru. Kena la berganti kan.. sebab isu kepentingan.. nak kerja, kena berhubung dengan orang.. baru muka husband ada senyum..haha..

Sampai rumah pun dah lewat petang, lepas ambil anak-anak, tiba-tiba Fawwaz buat perangai pulak.. suami dan imam dah naik ke lif. Intan sibuk tunggu aku dan Fawwaz yang nak naik tangga. Fawwaz ni meragam dah nampak motorsikal kat tempat parking, sibuk nak bawak naik motor.. aduh. Aku pulak sebab dah penat dan lapar, terus dukung fawwaz. Kat sini la bermula kesakitan aku yang luar biasa...

Aku rasa kat kedua pangkal peha aku sakit menegang sangat-sangat. Tulang pubic aku rasa sakit macam terhentak. Nak melangkah terlalu sakit. Dah macam kena serangan strok. Mujur dah masuk lif time tu...

Sampai kat tingkat atas, syukur suami sedang menunggu.. di dukungkan Fawwaz..dan aku pulak dah dengan susah payah seretkan kaki nak masuk rumah.. aduh. Sakit tak terperi.

Lepas maghrib, aku gagahkan diri masak tomyam je lauk paling senang, nasi. Lepas makan cecepat, kami sekeluarga pun keluar semula..Dalam sakit-sakit pun aku masih nak temankan suami pi beli henpon baru untuk dia.. haha.. alhamdulillah. Selesai.. siap aku pun dapat hadiah birthday sama.. rezeki..huhu

Rupa-rupanya esok pagi, sakit aku lebih worst.. aku langsung tak boleh melangkah.. pegi jugak hantar anak-anak ke taska, tapi nak naik tangga ke opis punya azabbb... ada perhimpunan bulanan lak pagi tu.. kak fida,kak zaini, kak yani bersungguh-sungguh suruh aku balik. Pi klinik. Suruh scan.. aku ni sebab seret-seret kaki agaknya, nampak macam menderita semacam, buat diorang sungguh risau.. haha.. rasa diri ini disayangi.. jadi, aku pun balik la rumah.. pukul 10 pagi dah kat rumah..

sementara tunggu klinik buka, aku google simptom aku ni.. apa sebab aku sakit kat area situ.. bahaya ke tak.. effect kat baby ke.. ke camne..ke hape.. lalu pemerhatian aku dapat la kepada nama sakit ni.. --pelvic girdle pain..

oooo.. baru aku tau. Senang aku nak bagitau doctor apa aku sakit. Takde la karang cakap sakit peha pulak kan..hehe..

Nanti aku strory apa sebenarnya nama sakit aku tu.. ni dah nak masak tengahari pulak..

Nak pi cari kek sat lagi ... untuk anak dara sorang tu..
Happy birthday buat Intan.. ha.. dah 3 tahun umurnya..

No comments:

Post a Comment