Thursday 12 March 2015

pernah cuba homeopathy?

Aku baru je mencuba produk homeopathy ni.
Belum boleh nak review keberkesanannya. Bergantung kepada individu itu sendiri kot.

Biasanya pantang-larang pengambilan produk homeopathy ni standard je. Antaranya :
  1. elakkan makan minuman yang mengandungi kaffein seperti kopi, nescafe.
  2. tak boleh letak berdekatan dengan peralatan elektronik, minyak wangi, atau perfume.
  3. tak boleh pegang dengan tangan secara direct.
Ubat ni punya ritual penggunaan ketika bunting ni : (boleh mula start minggu 20)

Minggu 26 - spray 4 picit, ambil pagi dan petang, berturut-turut selama 5 hari. (Aku start isnin, jadi jumaat ni aku stop)
Minggu 30 - tunggu sampai masuk minggu ni, sambung semula aturan.
Minggu 35 - spray 4 picit, ambil pagi dan petang, berturut-turut selama 3 hari.
Minggu 37 & 39 - spray 4 picit, ambil pagi je... berturut-turut selama 3 hari

Ha, selepas tu, ada dua botol lain lak. Cara penggunaan pun beza. Yang aku try ni, botol homeopathy sebelah kanan tu..Yang botol sebelah kiri tu botol spray juga, tapi aku refill peevoo (olive oil) dalam tu. Picit-picit je kat kulit tangan dan perut. Makan pun boleh.

No comments:

Post a Comment