Friday 20 March 2015

3rd trimester

huyey...

hello 3rd trimester..

Minggu cuti sekolah skang ni. Ingat nak pi jalan-jalan, terpaksa batal. Banyak orang. Anak-anak aku kalau pi tempat ramai orang ni, memang lupa ingatan belaka. Seronok sangat. Payah aku nak kejar sorang-sorang.. haha..

Start masuk last trimester ni, seronoknya aku makan. Amboi. Selera sungguh na.. Hehe. Kalau jumpa orang pun rata-rata dah duk meneka baby jantina apa. Dalam senarai bancian, kebanyakkan suka nak teka baby girl. Haha, aku pulak rasa-rasa macam boy. muehehe.. Tak kisah la mana-mana..

Sepanjang check up antenatal ni, dua kali dah buat scan. Yang kali pertama tu nak buat buku merah. nak cek kandungan dalam rahim, minggu ke 9. Yang kali kedua tu nak ukur umur EDD, buat minggu ke 13. Time buat tu takde nampak pun jantinanya lagi. Haaa.. kocik sangat pun. Sampai la ke last trimester ni, takde lagi jadual untuk repeat scan. Mungkin dah nak bersalin nanti ada lagi kot. hehehe.. Jadi, meneka saja lah ye. Kami tak kisah..

Kelas aku dah habis silibus semalam. Yey! tercapai matlamat. Next week buat test. Lemau je budak-budak sekarang ni bila dah hujung-hujung semester. Dalam kepala tu asyik ingat nak balik kampung je.. asal cuti study week, balik kampung.. tah study kat kampung ntah tidak....

Minggu ni nak start survey baju nandong. Haha.. baru nak survey? la... baru minggu ni start baju dah ketat.. perut tak berapa maju ke depan. Baju sebelum ngandung pun muat lagi. Dah sejak azali badan mak gergasi.. haha.. Dapat dua pasang cukup la. Cadangnya yang berkenan di hati, jenis abaya je tu... buleh pakai lepas beranak, masuk koje nanti.. bijak.

Selamat bercuti sekolah semua. Anak-anak aku belum sekolah lagi.. tapi tadika pun cuti jugak.. hehe..

No comments:

Post a Comment