Monday 1 June 2015

beg hospital aku..

Selamat berholiday semua..
Lama pulak cuti sekolah ni kan.. dua minggu.. yey!

Tapi aku tak cuti la.. sebab bukan koje cikgu sekolah.. hehe.. Kat opis ni pun ramai gak yang tak cuti.. next week kot. Tapi kebanyakkannya dah hantar anak-anak ke program, kem cuti sekolah...

Aku pun dah mula buat beberapa persiapan.. hehe.. menjelang kedatangan orang baru. Minggu ni dah 38 weeks plus. Kalau takde masalah, dah boleh bila-bila masa je mulai sekarang.. cuma aku harap, biarlah hujung minggu depan pun kalau paling awal.. haha.. nak merasa berjalan sana-sini lagi...

Segala keperluan berpantang, Alhamdulillah sudah ada. Keperluan baby pun siap. Cuma beg ke hospital belum siap. Target barang penting je..

beg aku  : toiletries, tuala, pad nightflow, stokin, minyak panas, underwear, kain batik 2 pasang, baju 2 helai (selalunya pakai uniform hospital je), tudung 2 helai. Sudah. (Haa, buku merah jangan lupa bawak ~ moga-moga belum tamat tempoh.. lalala~)
Makanan snek, aku nak bawak kurma dan air botol masak. Selalu aku beli milo kotak je. Malas nak bancuh dalam wad.

beg baby : kain lampin 3 helai (buat selimut/bedung/kain lap/lapik kepala), baju butang depan 3 helai. pampers, tuala mandi, minyak vco, dan baby wipes utk cuci bontot..

Selalunya tu je. sebab baby nurse yg mandikan. tak perlu sabun. mitten booties pun aku tak pakai, sebab bedung. Kalau sihat takde masalah, sehari tu je dah keluar wad.

Aku respek jugak la bila bukak blog-blog bakal mommy kat luar sana yang sampai prepared beg troli AF tu untuk diri sendiri, pastu ada satu beg lain untuk baby.. hoho.. suami aku yang kena angkat beg. Jadi aku cuba taknak susahkan dia.. (ecececeh..)

Dalam mind set aku, taknak duduk hospital lama-lama.. haha.. jadi beg aku cuma beg shopping tesco tu je la... haha.. siap boleh share baby dan ibu lagi. Setel.

Anak-anak, aku plan nak hantar ke kampung sebagai persediaan. Maklum lah, kut kalau kena pegi hospital awal pagi ke, tengah malam ke, mana pulak nak angkut diorang sekali kan. Meragam pulak. Ummi aku tak perlu susah nak datang sini...  lagipun, ayah aku dan adik ada kat kampung untuk membantu. Allah.... rindunya la nak tinggalkan anak-anak.. (dekat je kampung aku - sejam setengah perjalanan..)


.....


dua budak yang dikirimkan... huhuhu...



No comments:

Post a Comment