Tuesday 23 June 2015

confinement aku

Hari ni dah masuk 18 hari kami.. alhamdulillah.. so far... kami sihat sejahtera. Setiap malam masih dengan aktiviti Insyirah berjaga sampai ke waktu sahur.. setiap malam pulak tu.. ayoii.. tapi mungkin produk NR yang sedang aku amalkan ni buat aku kekal bertenaga setiap hari.. walaupun tidur malam tak cukup. Good product!

Aku start amalkan Madu Tenaga Segar dah kelmarin. Then, tetiba Insyirah kena ruam. Merah-merah serata badan dia. (Aku sapu minyak Jerselin oil tu, tengok pagi ni dah surut merahnya. Alhamdulillah serasi kot. Boleh teruskan minyak ni). Apa aku nak share pasal Madu Tenaga Segar - lepas aku makan pagi tu, lawas segala darah beku. Keluar hitam berketul. Syukur, darah penyakit lancar bebas dari badan. Tapi kalau Insyirah tak tahan, aku ingat nak ambil selang sehari la. Risau baby panas dalam badan.. nak tau apa itu Madu tenaga segar, kena la rujuk website NR.. hehe..

Sepanjang berpantang ni, setiap hari aku minum air Akar Herbanika, phytonatal, minyak herbanika aku sapu seluruh badan sampai ke kaki.. memang lawas segala sistem perkumuhan aku. Berpeluh2 je.. Haha, dalam hati aku ada menyimpan sedikit angan-angan, moga boleh kurus lah hendaknya lepas berpantang nanti.. kui kui..

Ok. Part tak best dalam pertengahan musim berpantang aku pulak...

Aku ada cerita aku upah confinement lady untuk jaga aku 14 bari berpantang kan....
ni pengalaman aku dengan dia..

Patutnya seronok la ada orang jaga kita kan.. tapi kalau setiap 2 hari, kau asyik cuti.. pastu sambung balik.. pastu cuti lagi.. bagi alasan kereta rosak la.. anak demam la.. dulu masa nak buat deposit, aku ada tanya dah, kalau tarikh aku tu dia tak sesuai macam mana? Siap cakap... takpe.. nanti saya ada back up.. skarang ni, mana back up kau?...

Aku ni dah berpantang macam orang tak berpantang.. tiap kali kau cuti, aku kena buat semua sendiri.. baik aku tak payah upah orang.. serius kecewa... aku ingat kali ni nak jaga badan elok-elok.. tapi sama je jugak macam berpantang sendiri-sendiri.....

Aku kecewa. Rasa nak mintak duit pulang semula je..

Opss.. sori, terlebih emo pulak.. hehe.. kalau sedang berpuasa, harap banyak bersabar baca entri aku ni.. Tapi takpe la. Mungkin sekali ni je la aku amik dia jaga aku berpantang.. tapi kalau tak dikira perangai dia suka amik cuti tu, aku memang puas hati service dia kat aku (urut dia memang best, berlulur pun sangat best, aku rasa macam puteri masa dia mandikan.. bertangas, body stim setiap hari, bertungku setiap hari.. fuh.. seronok..) menu masakan pantang dia setiap hari pun best.. tukar-tukar menu beb...

Tapi kalau etika kerja tak jaga - datang lewat, asyik cuti, dah cemana customer nak cepat sihat... kan...

Ok la.. dah bangun pulak budak kecik ni..

No comments:

Post a Comment