Wednesday 19 November 2014

Aku sudah di sini..

OK. Entri kali ini aku nak bahasakan diri sebagai 'aku'..
Santai sket kot. Fefeling nak bebahasa secara rojak pulak.. ewah!

Dah 2 minggu aku kat Utara. Maknanya telah 2 minggu jugak aku meninggalkan bumi bertuah Tanjong Malim.. (alahai kenangan tercipta penuh memori indah di sana..) Sejak zaman gadis, sehingga lah zaman beranak pun di sana..

(kredit tu : gugel) memori kampung PSAS...opss


Aku mulakan cerita mengenai hari perpisahan aku lah.. Sebenarnya aku chaw gitu je. Bukan ada sakit hati ke ape ke. Sejarah riwayat hidup aku ni memang tak suka la dengan menda-menda perpisahan ni. Dulu tahun 2006, aku pernah keluar kejap dari PSAS sebab nak sambung belajar, aku memang pergi camtu je la. Takde la nak buat majlis perpisahan ke kan. Sebab, niat memang nak balik semula ke sana nanti. So, diorang akan jumpa aku lagi la.. hehe aku cuti kejap je.. 3 tahun masa tu.

Jadi, last 2 weeks, aku hilang camtu je, ade la beberapa kawan ni tanya.. 'senyap-senyap je kau hilang'.. aku tak bermaksud nak hilang pun.. sama je la - alasannya sama aku macam sekarang ni, aku harap aku boleh bila-bila masa pergi lagi jumpa mereka di sana bila ada kelapangan nanti..

Ok, tentang hal di sini...

Mula-mula lapor diri, biasa lah jadi orang baru.. nervous sangat. Maklum lah aku sorang je lapor diri ke PSP ni. Semua hal dan urusan aku buat sendiri-sendiri. Kalau ada geng, best la nak pegi mana-mana sama-sama.. Mujur jugak BuahHati sanggup cuti hampir seminggu menemani aku kat sana.. LuvU. Lepas tu BuahHati kena balik kerja semula di SB sampai hujung tahun ni. Aduh satu penyiksaan! Sabar lah ye. Bersusah-susah dahulu, semoga senang-lenang kemudian hari nanti..

Urusan rumah memang agak runsing. Last minute owner pertama yang kami dah bayar deposit tiba-tiba membatalkan sewaan rumah just 2 days before kami hantar lori barang kami! Kalut bukak laman Mudah.com mencari rumah sewa yang baru. Mujur lah owner kali ini sanggup terima. Bukan mudah tau. Sebab namanya rumah baru - lampu mentol sebiji pun belum pasang lagi. Banyak kerja nak buat!

Jadi, Imam ngan Intan terpaksa lah berpisah sementara ngan mummy and daddy buat masa ni.. InsyaAllah, we'll reunite later early December nanti. Amin. Fawwaz je duduk di sini bersama aku. Aku jumpa Taska yang dekat dengan PSP. Senang aku yang bujangan sementara ni nak mengambil dan hantar setiap hari.

Pasal subject pulak - aku dapat subject yang baru. Alhamdulillah. Rakan-rakan di sini dan PSAS banyak membantu dari segi ABBM. thanx so much! Doakan saya buat yang terbaik demi masa depan anak bangsa...!

erm.. banyak aku nak cerita. Dah jadi entri caca marba pulak.
Later lah aku sambung. Ok..
ni pun entri dah nak masuk hujung tahun.. yawww.. Ampunn..

2 comments:

  1. Aku dulu kerja sini 6 bulan sebelum pindah Kulim. Poli Kulim tumpang kat sini sementara nak bukak

    ReplyDelete
  2. oh ya.. lupa aku ko pernah bgtau dulu korang di sini sementara..
    macam aku dulu la.. menompang sekolah Slim 6 bulan sebelum masuk PSAS...

    ReplyDelete