Monday 3 August 2015

perasaan aku hebat sikit kali ni-

Fuh. Title tak agak.. kikih..

Hari ni, (baru 2 jam) aku dah start hantar si kecil ke taska. Yes.. baru 2 bulan umurnya. Sebab cuti bersalin aku dah habis. Aku masih punya baki cuti tahunan sebanyak 33 hari lagi. Boleh sangat aku habiskan kalau nak.. kan..

tapi, aku harap, boleh masuk awal ke taska ni, adik boleh biasakan diri.. kalau lewat nanti, makin susah hati mami kalau adik tak mau ke orang lain..

Untuk anak nombor 4 aku ni, lain sikit perangainya berbanding abang2 dan kakak nya sebelum ni. Nur insyirah ni manjaaaaaaa sangat. Nak berdukung je setiap malam.. kalau letak awal2 ke tilam or buaian, dia meraung kuat macam kena gigit dengan mami.. (mami kadang2 memang mau gigit tumit awak dik... haha).  Beza sangat la dengan abang kakaknya.. depa pantang kenyang susu, terus Zzzzz...... Insyirah pulak, dah kenyang, dia nak dakap peluk, baru boleh tidur.. sekali sekala buat perangai genius, sampai ke pagi mami jadi beruang panda - mata lebam sebab tak cukup tidur... huhuhu...

Seminggu ni dia mahu minum dari botol. Aku perah siap2, dia belajar minum botol. Lulus seminggu. Tapi bila dia meraung, aku bagi jugak directfeed. Tu sebab nak hantar juga awal2 ke taska. Tengah mahu minum botol. Nanti dia dah pandai buat tektik nak directfeed, susah la aku..

Tapi.. dah masuk 3 jam awak kat taska ni.. cikgu tak call pun.. okey ka awak kat sana dik.. okey ka adikkk... huhuhu..

Kasik belanja gambar adik sikit..


Berdebar2 menanti hari menjelang petang...

No comments:

Post a Comment